چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی
نوشته شده توسط : emami

امروزه شستن ظرفهای کثیفیکی از کارهای مهم در امور خانه داری است. در صورتی که این این ظرف ها کثیف و آلوده باشند می توانند باعث بیماری شوند امروزه اکثر بانوان و به خصوص بانوان شاغل به علت اینکه در وقت زیادی برای شستن ظروف منزل خود ندارند این کار را به عهده ماشین‌ظرفشویی می‌سپارند و بعضی از آنها از نحوه چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی مطلع نیستند به همین دلیل ظروف را بدون برنامه ریزی در ماشین ظرفشویی قرار میدهد که این امر سبب می شود تا ماشین ظرفشویی آسیب ببیند و ظروف به درستی تمیز شسته نشود. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی همراه ما باشید.

غذاهای اضافی

در گام اول برای چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی باید غذاهای اضافی که بر روی ظرف ها باقی مانده است را از بین ببرید زیرا در غیر این صورت باعث گرفتگی فیلتر ماشین ظرفشویی شده و هزینه های اضافی برای ما داشته باشد.

روشچیدن فنجان و لیوان ها در ماشینهای ظرفشویی

فنجان ها و لیوان خوب و حتی کاسه های کوچک باید به صورت پشت یا برعکس در قفسه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید دقت داشته باشید که هرگز نباید این ظروف را به یکدیگر بچسبانید و حتماً فضای خالی به اندازه دو سانت دربین آنها ایجاد کنید. با انجام دادن این کار از شکستن و کثیف ماندن ظروف خود جلوگیری کرده اید. زیرا با انجام دادن این کار آب به درستی به در بین ظروف به گردش درآمده و باعث تمیز شدن اصولی آنها می شود.

 روش چیدمان اصولی قاشق و چنگال در ماشینهای ظرفشویی

 چنگال و قاشق ها را همیشه باید به طوری در ماشین ظرفشویی قرار دهید که، دسته آنها به سمت پایینقرار گرفته باشد در صورتی که چاقو را هم در این قسمت از ماشین ظرفشویی قرار می دهید بهتر است که تیغه چاقو رو به پایین باشد. اگر تیغه چاقو در این محل رو به بالا باشد ممکن است در هنگام خارج کردن ظروف از ماشین ظرفشویی دستتان را با چاقو ببرید. سعی کنید که دسته قاشق چنگال و را رو به پایین قرار دهید.

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی مجیک

روش اصولی قرار دادن قابلمه و ماهیتابه در ماشینهای ظرفشویی

 این نوع ظروف مانند قابلمه را باید به شکلی در ماشین ظرفشویی قرار دهید که از حرکت آزاد بازوهای آبپاش جلوگیری نکند و دسته قابلمه ها به بازوهای در حال چرخش گیر نکند که باعث آسیب به ماشین ظرفشویی شود در صورتی که این نکته را رعایت نکنید باعث آسیب رسیدن به بازوهایآبپاش ماشین ظرفشویی می شود که این امر خرج تراشی اضافه را برای شما در پی دارد.

روش چیدن ظروف پلاستیکی در ماشین های ظرفشویی

 برای انجام این کار ابتدا باید مطمئن شوید تا ظرف شما قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارا است برای اطلاع از این نکته بایدظرف خود را با دقت بررسی کنید. در صورتی که عکس ماشین ظرفشویی بر روی آن حک شده بود می توانید با خیالی راحت آنرا با ماشین ظرفشویی بشویید.

تذکر:ظروف پلاستیکی را همیشه در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و به این نکته هم توجه داشته باشید که هیچگاه ظرف را در نزدیکی المنت ها قرار ندهید که گرمای المنت باعث تغییر شکل ظرف شما می شود.

روش اصولی قرار دادن ظروف بزرگ در ماشین های ظرفشویی

ظروفی که سایز بزرگ بزرگ و پهنی دارند مانند دیسها تخته های گوشت و غیره باید همیشه در کناره ها و پشت ماشین ظرفشویی قرار دهید. زیرا در صورتی که در قسمت جلوی ماشین ظرفشویی قرار گیرند گیرند باعث می شود تا آب و مواد شوینده به درستی به همه ظروف نرسد.

نکته: توصیه ما به شما این است که چاقو هایی با اندازه بزرگتر و تیزتر را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید چرا که فشار زیاد آب در ماشین ظرفشویی باعث کند شدن چاقومی‌شود.

کلام آخر

بهطورکلی به شما توصیه می کنیم که تنها ظروفی را در ماشین ظرفشویی قرار دهید قابلیت شسته شدن با ماشین ظرفشویی را داشته باشند در غیر این صورت فشار آب و حرارت زیاد دستگاه ماشین ظرفشویی باعثخرابی و از بین رفتن آنها می‌شوند. در صورتی که در حال خرید جهیزیه هستید قبل از خرید ظروف چینی و آرکوپال و غیره خود از قابلیت شستشوی آن ها ماشین ظرفشویی مطمئن شوید. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که روشهایچیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی با خدمت شما عزیزان ارائه کنیم که با خیالی راحت و گاهی بیشتر ظروف خود را در ماشین ظرفشویی بشوید.





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: